Oppskrifter

Ristede kikerter – et sunnere alternativ

ristede kikerter Share this post
ristede kikerter
RISTEDE KIKERTER: Ristede kikerter er en sunnere form for snacks.

Enkelte ganger har man rett og slett lyst på noe som knaser når man tygger på det. Noe som kan dempe sultfølelsen etter salt snacks. Da er det lett å gå til nærmeste butikkhylle og plukke med seg en eller flere poser med potetgull. Men hvorfor ikke heller snu og få tak i en boks med kikerter i stedet? Kikerter inneholder mye mindre salt enn f. eks. potetgull og er i tillegg proppet med magnesium, jern og fiber. Når du kommer hjem kan du sette disse en time i ovnen og krydre dem med krydder ut av eget ønske. Vipps, så har du snacks du kan kose deg med!

Ristede kikerter

SUNT FOR KROPPEN: Kikerter inneholder en rekke næringsstoffer som fiber, magnesium og jern.

Ingredienser:

1 boks hermetiske kikerter
Krydder etter eget ønske (her har vi brukt tandoori samt litt salt og pepper)

Fremgangsmåte:

Hell kikertene i en sil og skyll kikertene godt. Tørk deretter av dem med tørkepapir så godt det lar seg gjøre.

Ha dem i en bolle der du heller over alt krydderet du skal bruke. Bland godt.

Ha dem i en ildfastform og la steke i midterste hylle i stekeovnen på 180° i 45 minutter. Gjerne vend dem etter halve tiden. Stek gjerne på varmluft i 10-15 minutter, men vær obs slik at de ikke brenner seg.

Kos deg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Related stories